Nieuws

Op deze pagina vindt u de nieuwsberichten van van de school. Tevens vindt u hier de artikelen over de school die in de verschillende media zijn uitgebracht.
Bezoek demissionair minister Robbert Dijkgraaf aan de Beets

Demissionair minister Robbert Dijkgraaf bracht op donderdag 5 oktober een bezoek aan onze school. Aanleiding voor het bezoek was de Dag van de Leraar, de dag waarop leerkrachten en alle andere mensen die in het onderwijs werken, even extra in het zonnetje worden gezet.

Minister Dijkgraaf is binnen het kabinet verantwoordelijk voor de opleiding van leerkrachten in Nederland. En het opleiden van nieuwe toppers voor de klas, daar dragen we vanuit stichting Librijn en de Nicolaas Beets graag ons steentje aan bij.

De minister ging langs bij meester Ruben in groep 1/2B en daarna bij meester Jeffrey in groep 8. Zij zijn allebei als zij-instromer een aantal jaar geleden begonnen. Het is natuurlijk altijd bijzonder als een minister op bezoek komt en ook wel een beetje spannend. Zeker als er ook nog een cameraploeg van Hart van Nederland met de minister mee komt. De kinderen van groep 1/2B en groep 8 werden daarom afgelopen dagen al een beetje voorbereid op het bezoek van de minister. En wat hebben wij het goed gedaan!

De minister hielp de kleuters in groep 1/2 met knutselwerkjes en sprak ondertussen met meester Ruben over zijn drijfveren om een aantal jaar geleden de overstap te maken naar het basisonderwijs. Bij meester Jeffrey in groep 8 sloot hij aan bij een les over bijvoeglijke naamwoorden.

Aansluitend ging Dijkgraaf in de teamkamer in gesprek met beide leerkrachten over hun ervaring als startende leerkracht. Ook sloot de kersverse stagiair Lennart bij het gesprek aan. Hij is twee weken geleden gestart met zijn eerste (snuffel)stage op OBS Nicolaas Beets. Daarnaast was juf Linda bij het gesprek aanwezig, zij is als schoolopleider nauw betrokken bij alle leerkrachten in opleiding.